Gazetki promocyjne


Gazetki promocyjne to skuteczna forma reklamy

Gazetki promocyjne to forma reklamy, której wykorzystanie powinni rozważyć dyrektorzy i pracownicy działów marketingowych. Jak wynika z badań, opinie marketerów dotyczące skuteczności tego medium rozmijają się z preferencjami konsumentów, którzy częściej sięgają po papierowe materiały promocyjne. Podpowiadamy, dlaczego takie materiały promocyjne dla firm to dobra inwestycja.

Czym są materiały promocyjne?

Materiały promocyjne to listy, ulotki i promocyjne gazetki docierające do skrzynek pocztowych odbiorców. Badania pokazują, że są jednym z najskuteczniejszych narzędzi z arsenału direct mail. 

Polacy lubią gazetki promocyjne

Dla wielu marketerów statystyki mogą wydać się zaskakujące: ponad połowa Polaków zabiera do domu gazetki promocyjne. Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia “Stosunek Polaków do drukowanych materiałów marketingowych” wskazuje, że respondenci za najbardziej angażującą formę reklamy uważają reklamy wyświetlane w kinie, a zaraz za nimi direct mail! 

Aż 64 proc. ankietowanych zawsze sprawdza gazetki promocyjne, to znaczy, że ponad połowa badanych zauważa treści materiałów promocyjnych dla firm. Stanowi to dobry argument aby zacząć wykorzystywać materiały promocyjne w swoim przedsiębiorstwie. 

… w przeciwieństwie do marketerów

Tymczasem eksperci marketingu i reklamy niechętnie korzystają z drukowanych materiałów promocyjnych, mimo iż preferencje klientów w tym względzie są oczywiste: Polacy lubią tę formę komunikacji marketingowej. Po części może wynikać to z tego, że marketerzy często podążają za trendami, a nie statystykami. Większość działań promocyjnych kierują na strony www, media społecznościowe, czy do mediów tradycyjnych tj. telewizji, prasy czy radia. 

Materiały promocyjne dla firm przynoszą wysoką konwersję

Direct mail ma znacznie wyższą konwersję w porównaniu do reklamy w sieci, między innymi dlatego pracownicy działu marketingowego powinni zastanowić się nad rozsądnym korzystaniem z drukowanych materiałów promocyjnych. W Direct Mail, który jest dodatkiem do czasopisma Press przygotowanym razem z SMB, możemy przeczytać: “Reklamy na stronach internetowych uzyskują respons na poziomie 0,3 proc. Natomiast w przypadku fizycznych przesyłek reklamowych wskaźnik ten rośnie do 9 proc.”. To przekłada się również na sprzedaż. Badanie ARC Rynek i Opinia wskazuje, że po spotkaniu z przesyłką konwersja wzrasta do 69 proc. 

Rozwinięte rynki inwestują w papierowe materiały promocyjne

Rozwinięte rynki poznały się na efektach drukowanych materiałów promocyjnych. W Niemczech, Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii marketing bezpośredni jest stale rozwijany, a preferencje niemieckich, szwajcarskich czy brytyjskich konsumentów nie różnią się znacznie od preferencji Polaków. Dla przykładu w Niemczech zdecydowanie aż osiem razy częściej korzysta się z imiennych mailingów niż z social mediów. 

Firma Intervista na potrzeby Poczty Szwajcarskiej przeprowadziła badania dotyczące skuteczności różnych kanałów reklamy w dobie pandemii. Według 57 proc. respondentów najskuteczniejszym kanałem okazał się jeden z papierowych materiałów promocyjnych, a mianowicie osobiście zaadresowane przesyłki reklamowe. 

Nakłady gazetek promocyjnych w polsce od dekady maleją o kilka procent rocznie - zauważa prezes CTRL System Adam Puciata - choć w europie zachodniej rosną, np. w Niemczech – o 3–5 proc. – nasz rynek gazetek jest wart około 150 mln zł, jeśli chodzi o samą dystrybucję, a około 300–400 mln zł, jeśli doliczyć papier i druk.

Omnichannel rozsądnym / koniecznym rozwiązaniem

W dobie rozwoju cyfryzacji i e-commerce, Polacy coraz częściej szukają promocyjnych gazetek w Internecie. Jednak i tu pojawiają się pewne przeszkody w dotarciu do klienta. W świecie online panuje ogromna konkurencja, przez co ciężko się wyróżnić. Do odbiorcy trafia za dużo komunikatów, co powoduje to, że omijają je wzrokiem bądź instalują wtyczki blokujące wyświetlanie reklam. Ponadto praca 8h dziennie przed komputerem i ciągłe patrzenie w ekran smartfonów sprawia, że użytkownicy są zmęczeni digitalowym światem. A co za tym idzie, chętniej sięgają gazetki promocyjne do ręki. Biorąc pod uwagę silny rozwój świata on-line oraz chęć oderwania się od niego dobrym rozwiązaniem jest stosowanie tych dwóch kanałów. Zarówno reklamy w Internecie jak i papierowych materiałów promocyjnych dla firm. 

Dlaczego warto podjąć współpracę z CTRL System?

Warto wybierać firmy, które są specjalistami w danej dziedzinie, Zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Jesteśmy solidną firmą oraz znamy się na tworzeniu i dystrybucji materiałów promocyjnych dla firm. Za tymi słowami kryje się:

  • Ponad 10 letnie doświadczenie,

  • 1 miejsce na rynku pod względem jakości usług,

  • Kolportaż 55 proc. wszystkich nakładów w Polsce

  • Stworzenie 72 oddziałów terenowych,

  • Wypracowana solidna sieć sprawdzonych podwykonawców,

  • Dystrybucja 100 mln materiałów promocyjnych miesięcznie,

  • Tworzenie materiałów promocyjnych dla firm tj. Ikea, Agata Meble, Leroy Merlin, czy Lidl. 

Jako CTRL System działamy zgodnie z normami etycznymi i standardami wyznaczonymi przez Kodeks Dobrych Praktyk Branży Direct Marketing, którego jesteśmy jednym z inicjatorów i sygnatariuszy.