Dystrybucja ulotek


Dystrybucja ulotek – od czego zacząć??

Dyrektorzy i pracownicy marketingu często stają przed wyzwaniem dobrania odpowiedniej metody marketingu bezpośredniego. Radzimy na co zwrócić uwagę przy kontraktując usługę ulotek i wybierając partnera biznesowego-dystrybutora. 

Co to jest dystrybucja ulotek i jakie są jej rodzaje? 

Dystrybucja ulotek to usługa, którą świadczą operatorzy pocztowi na zlecenie danej firmy. Dostarczają wydrukowane materiały marketingowe bezpośrednio do skrzynek klientów. 

Wyróżnia się trzy formy kolportażu:

  • bezadresowy,

  • adresowy,

  • punktowy. 

Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów na konkretnym obszarze, wybierz kolportaż bezadresowy. Twoje ulotki zostaną dostarczone do odbiorców zamieszkujących dany teren. 

Z kolei kolportaż adresowy sprawdzi się w przypadku, gdy chcesz zachęcić do ponownego skorzystania z Twoich usług osoby, które już masz w swojej bazie. Materiał marketingowy zostanie doręczony pod konkretny adres, do osób znających Twoją markę. 

Do wyboru kolportażu punktowego zachęcamy, gdy za cel marketingowy obrałeś trafienie do jak największej liczby osób pojawiających się w danej lokalizacji, ponieważ polega on na rozdawaniu ulotek “do ręki”.  

Skuteczna dystrybucja ulotek – jak ją rozpoznać?

Skuteczne dostarczenie ulotek do skrzynki docelowego klienta to wyznacznik prawidłowego wykonania usługi przez operatora pocztowego. Zlecające taką usługę firmy chcą mieć pewność, że ich przesyłka reklamowa trafi do odbiorców, którzy dzięki temu będą mieli szansę zapoznać się z ich ofertą. Dlatego rzetelni operatorzy korzystają z usług sprawdzonych podwykonawców.  

Niemniej sama deklaracja, że dystrybucja ulotek została wykonana poprawnie to czasem za mało. Uznany operator pocztowy powinien móc zaoferować klientowi narzędzia do  kontroli jakości dystrybucji. 

CTRL System ma opracowany własny system kontroli. Dzięki niemu dystrybucja ulotek jest dopracowana na każdym etapie - od organizacji, poprzez dostarczenie ich do odbiorców, aż po audyty kolportażu. W efekcie dystrybucja ulotek jest wykonywana terminowo i co najważniejsze - skutecznie trafia do właściwych osób.

Czym kierować się kontraktując usługę kolportażu ulotek?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na skuteczność kolportażu, czyli na to aby ulotki trafiły do klienta, który faktycznie będzie nimi zainteresowany. Ważne jest to, aby usługa była wykonana na czas. Terminowość i rzetelność to pożądane cechy operatora pocztowego. 

Decydując się na współpracę, wybieraj firmy z dłuższym stażem pracy. Dlaczego? Powód jest prosty: mają one większe doświadczenie w branży i tym samym lepiej rozbudowaną sieć sprawdzonych podwykonawców. Wiarygodności firmie dodają opinie klientów i referencje. Zawsze rekomendujemy zapoznanie się z nimi. 

Czy w XXI w. Dystrybucja ulotek ma biznesowy sens?

W dobie koronawirusa, ze względu na utrudniony kontakt bezpośredni większość działań marketingowych zostało przeniesionych do digitalu. Czy to był dobry krok? Badania konsumentów przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB wskazują, że direct marketingu nie powinno się pomijać. Aż 75% ankietowanych zdecydowało się na zakup produktu po kontakcie z wydrukowanym materiałem promocyjnym typu ulotka. Ta forma promocji uważana jest przez odbiorców za przyjemną, atrakcyjną i praktyczną.

Dlaczego warto podjąć współpracę z nami?

Jesteśmy operatorem pocztowym materiałów marketingowych i działamy na rynku od ponad dekady.

W tym czasie udało nam się otworzyć 72 oddziały terenowe oraz stworzyć dobrą sieć sprawdzonych podwykonawców. 

Dystrybuujemy ponad 100 mln materiałów marketingowych miesięcznie. W porównaniu do konkurencji, nasze nakłady stanowią 55% wszystkich nakładów, a więc ponad połowę. Mimo tak wielkich zamówień nasze działania charakteryzuje wysoka jakość i precyzyjna kontrola. 

Zajmujemy 1. miejsce pod względem jakości usług, która mierzona jest skutecznym i terminowym dostarczeniem przesyłek bezadresowych. Zaufały nam tak znane marki, jak Media Expert, METRO Group, IKEA, OBI czy Real.

Jako CTRL System byliśmy jednym z inicjatorów i pierwszych sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Direct Marketing, który wyznacza standardy działania i normy etyczne dla niezależnych operatorów pocztowych.