Gazetka reklamowa: jak skutecznie dotrzeć do konsumenta?


Czy nowe technologie staną się gwoździem do trumny papierowych wydawnictw reklamowych? O czym pamiętać tworząc gazetkę reklamową, aby była skuteczna? Czy dzięki nowym sposobom dystrybucji z naszych klatek schodowych znikną ulotki?

Ubiegłoroczne badanie ABR Sesta pokazuje, że aż 88 proc. Polaków przegląda gazetki o promocjach co najmniej raz w tygodniu. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że całkowity roczny nakład tych publikacji wynosi aż 6 miliardów egzemplarzy, śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że są to najbardziej poczytne wydawnictwa w naszym kraju. I chociaż część ekspertów wieści papierowym nośnikom reklamowym śmierć, to nie nastąpi ona rychło. Wiedzą o tym dobrze duże sieci handlowe, które nie tylko zwiększają nakłady gazetek, ale też tworzą specjalne oferty tematyczne, którym – oczywiście – towarzyszy wydana na tę okoliczność gazetka.

Gazetka idealna, czyli…

Skuteczna gazetka reklamowa to przede wszystkim gazetka przemyślana. Jej przygotowanie wymaga odpowiedzi na kilka pytań: do kogo kierowana jest oferta, jakie produkty promować i ile, by komunikat był czytelny? Dochodzą do tego kwestie techniczne, związane z formatem, jakością papieru i wydruku czy wyglądem pierwszej strony mającej przykuć uwagę. Inaczej konstruuje się gazetkę, której celem będzie zwiększenie wartości koszyka, a inaczej tę, której zadaniem będzie budowanie świadomości oferowanego asortymentu. Szata graficzna wydawnictwa dla osób młodych będzie różnić się od gazetki kierowanej do osób 60+.

Dystrybucja ma znaczenie

Aż 69 proc. konsumentów deklaruje, że gazetka reklamowa zachęca do zakupów – tak wynika z badań Open Research „Shoppers’ Perspective 2016”. Warto zatem korzystać z tego medium, gdyż bez wątpienia podnosi ono sprzedaż. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby gazetka mogła spełnić swoją rolę, konieczna jest odpowiednia dystrybucja. Taka, dzięki której wydawnictwo trafi w efekcie do rąk potencjalnego konsumenta, a nie na skup makulatury. Z pomocą może przyjść pakietowanie.

To rozwiązanie polegające na zapakowaniu gazetek i ulotek w jedno estetyczne opakowanie – tzw. pakiet – dodatkowo wzbogacone o drobne upominki i konkursy z nagrodami. Pakiet staje się dzięki temu wartościową przesyłką dzięki dołączonym prezentom, a folia chroni zawartość przed niekorzystną pogodą i zapobiega zaśmiecaniu klatek schodowych. Istotne z punktu widzenia reklamodawcy jest też to, że zabieg łączenia kilku wydawnictw wraz z darmowymi próbkami, miniporadnikami lub kuponami rabatowymi znacznie zwiększa skuteczność kolportażu, przekładając się na wzrost odsetka mieszkańców gotowych otworzyć i przejrzeć przesyłkę. Z badania przeprowadzonego w październiku 2016 r. na zlecenie CTRL System wynika, że aż 79 proc. respondentów od pojedynczej gazetki woli materiały w pakiecie.

– Pakietowanie to usługa, która doskonale sprawdziła się na innych rynkach. Sensowność takiego rozwiązania została udowodniona i praktycznie, i statystycznie. Nie powinno to dziwić – zamiast wielu ulotek wrzuconych luzem do skrzynki lub co gorsza porzuconych obok skrzynek, konsument otrzymuje estetyczną i zapakowaną przesyłkę reklamową wzbogaconą o wartościowy prezent. To rozwiązanie, które znacząco zwiększa skuteczność dotarcia przekazu reklamowego naszych klientów do konsumenta – wyjaśnia Adam Puciata, prezes zarządu firmy CTRL System, która wprowadziła pakietowanie na polski rynek.

Tekst ukazał się 24 stycznia 2017 r. na portalu wiadomoscihandlowe.pl.

* * *

CTRL System jest niezależnym operatorem pocztowym, który od dekady specjalizuje się w dostarczaniu materiałów marketingowych – takich jak gazetki firmowe i ulotki. CTRL System, z ponad 50% udziałem w rynku dystrybucji
bezadresowej zajmuje pozycję lidera na rynku pod względem jakości usług, która mierzona jest skutecznym i terminowym dostarczaniem przesyłek bezadresowych.

CTRL System dystrybuuje ponad 140 mln materiałów reklamowych miesięcznie, poprzez 72 oddziały terenowe, zatrudniające ponad 3500 kolporterów. CTRL System pracuje dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych, a także dla lokalnych przedsiębiorstw.

Kontakt dla mediów:

Ewa Szul-Skjoeldkrona
tel. +48 502 179 440
e-mail: ewa.szul-skjoeldkrona@futurama.ci